A szociális ellátás feltételeinek biztosítása- az egyének önmagukért és családjukért, valamint a helyi közösségeknek a tagjaikért viselt felelősségen túl- az állam központi szerveinek és a helyi önkormányzatoknak a feladata. (1993. évi III. tv. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról, 2.§.)
A Körmendi Szociális Szolgáltató és Információs Központ integrált intézményként Körmenden és 24 településen működik, székhelye Körmend Thököly u. 46., két telephelye Kossuth u. 26. és Hunyadi u. 8 szám alatt található.
Az intézmény feladata a szociális alap- és szakellátás minél szélesebb körű igénybevételi lehetőségének biztosítása, szociális szolgáltatások elérhetőségére vonatkozó információk rendelkezésre bocsátása, a szociális segítséget igénylő személyek részére. Az intézmény az egyenlő bánásmód elvét mindig szem előtt tartja.
A Thököly utcai Központ a város és az egyes, ide tartozó ellátások illetékességi területe lakóinak szociális szükségleteit figyelembe véve horizontálisan felöleli a gyermekkorú lakosságtól az aktív korosztályon át a személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatásokat. A Központ szakmai munkájában egymásra épülő, különböző ellátási szinteket, illetve szolgáltatási fokozatokat biztosít.
A családok segítése érdekében veszélyeztetettséget és krízishelyzetet észlelő jelzőrendszert működtet, továbbá együttműködik a város egészségügyi, oktatási, foglalkoztatás szolgáltatóival. Olyan intézményi struktúrát működtet, amely differenciált, egyéni szükségleteket és igényeket figyelembe véve, azonnal, rugalmasan képes reagálni a szolgáltatást igénybe vevők szükségleteinek megfelelően.
A különböző ellátási formák egy rendszer keretein belül történő működtetése hatékonyabb szociális szolgáltatást eredményez a különböző gondozási formák egymásra épülésével, szervezeti – szakmai összekapcsolásával, részterületek összehangolásával, együttműködésével.
Cél a különféle szakterületek együttműködési elvének javításával rendszeres szakmai megújulás annak érdekében, hogy minden ellátásra szoruló az igényeinek megfelelő, egyénre szabott, komplex ellátásban részesülhessen.
Azonos szakmai normák alapján részesül az ellátott szolgáltatásban, a kompetenciák, hatás- és feladatkörök, együttműködési pontok rögzítése munkakörönként, az eltérő feladatokat végző vagy eltérő képesítésű szakemberek tevékenységének az összehangolása is megvalósul.
Fontos, hogy az intézményben folyó tevékenység során a Szociális Munka Etikai Kódexének elvei, értékei érvényesüljenek és ezen elvek és értékek lehetőségekhez mérten az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzatába is bekerüljenek.
Az intézménnyel kapcsolatos itt feltüntetett információk tájékoztató jellegűek, bővebb felvilágosítás az Elérhetőségek menüpont alatt található címen és telefonszámon kérhető.